Hvem er Holy Riders

Holy Riders MC er en kristen motorsykkelklubb som ble stiftet i 1981. Klubben har som mål å spre evangeliet om Jesus til mennesker i MC-miljøet. Klubben har cirka 400 medlemmer, og er blant Norges største MC-klubber. Mottoet vårt er:

På veien for Jesus

Holy Riders MC består av et mangfold av medlemmer. Du vil finne mennesker i alle aldrer, yrker, stilarter og en mengde forskjellige livshistorier. Her har mann og kvinne samme muligheter.

Det er to ting som på en helt spesiell måte binder oss i sammen i Holy Riders MC. Det er Jesus og motorsykkelen. Det viktigste for oss er Jesus!
Noen sier at «livet er å kjøre motorsykkel» og har du først prøvd det så er du hekta. Vi er enige i at det å kjøre MC er noe av det mest fantastiske vi gjør, men for oss er Jesus livet. Vi som kjenner Ham kan bokstavelig talt si at vi er blitt helt frelst på Jesus. For sannheten er at det finnes ikke annet navn under himmelen eller på jorden mann kan bli frelst ved enn Jesus. Jesus sier selv at

«Jeg er veien, sannheten og livet. Ingen kommer til Faderen uten ved meg!». (Joh. 14.6)

For oss i Holy Riders MC er motorsykkelen en fantastisk hobby, men Jesus er livet. Derfor er det viktig for oss å gi alle våre mc-venner en mulighet til å bli kjent med Ham som gir livet mening, og håp for evigheten. Vi er en livsglad gjeng som gleder og vi gleder oss over å få lov til å kjøre motorsykkel med en visshet om at Gud er vår skaper og far, og Han bryr seg om oss.

Vi ønsker deg Guds rike velsignelse over ditt liv og håper vi treffes på veien her på jord og aller mest i Himmelen!


Holy Riders er en tverrkirkelig organisasjon, og oppfordrer medlemmene til å finne tilhørighet i en menighet utenom klubben. Av klubbens ulike aktiviteter kan nevnes at vi reiser på mc-treff, fester, motorsport og turer. Vi arrangerer også selv turer, treff som Pilegrimstreffet i juni og diverse arrangement. Ellers har de ulike avdelingene klubbkvelder med samlinger med en andakt gjennom hele året.

Klubben er alkoholfri, og den er åpen for alle uansett alder eller kjønn. Medlemmene våre kjører alt fra engelske veteran sykler og Italienske, via Harley Davidson til Japanske MC’r. Alle er velkomne i klubben, men for å bære ryggmerke gjelder dog visse betingelser.

Noen av kravene for å få ryggmerke

  • Være bekjennende kristen
  • Minst ett års medlemskap
  • Må være minst 19 år
  • Vise at en vil være aktiv i klubben
  • Ha kjennskap til HR både lokalt og sentralt
  • Lokalavdelingen og sentralstyret må godkjenne kandidaten
  • Andre ryggmerker skal ikke bæres samtidig

Geografisk plassering
Klubben er organisert i 14 lokalavdelinger i Norge, i tillegg har vi tre avdelinger i Sverige. Tyskland har sitt egen nasjonalstyre, som har ansvar for de avdelingene og medlemmene der. Vi har dessuten medlemmer både i Ukraina og Russland primært rundt Moskva som er i gang med å starte Holy Riders-avdelinger. De ulike avdelingene i Holy Riders har sine egne opplegg gjennom året, men alle samles til Pilegrimstreffet og årsmøtet.

Målsetting
Holy Riders MCs målsetting er å spre evangeliet om Jesus til alle i mc-miljøet. Vi ønsker å møte mc-folk på deres egne premisser. Klubben har alltid vært preget av et godt internt fellesskap.

Holy Riders er kanskje et alternativ for deg hvis du

  • Er kristen – eller ønsker å bli det
  • Liker å kjøre mc
  • Ønsker å fortelle andre mc-folk om Jesus
  • Trives i et alkoholfritt miljø
  • Liker å få nye venner

Høres dette spennende ut, da er kanskje Holy Riders MC tingen. Ta gjerne kontakt med oss om du lurer på noe om klubben, eller ønsker at vi sender deg informasjon. Du kan også finne ut hvor din nærmeste lokale avdeling er, å kontakte dem.

Translate »